Ağrılı Cinsel İlişki Neden Olur?

Kadınlar arasında yaygın bir problem olan ağrılı cinsel ilişki yani disparoni cinsel ilişki esnasında kasık bölgelerinde acı, yanma, batma ve huzursuzluk gibi belirtilerle ortaya çıkar. Tedavisi mümkün bir hastalık olmakla birlikte bu sorunu yaşayan pek çok kadın doktora başvurmaz. Disparoni bazı durumlarda vajinismus ile karıştırılır. Oysaki disparonide ağrı oluşmasına rağmen cinsel ilişki gerçekleşir. Ağrılı cinsel ilişkinin yüzeysel ve derin olmak üzere iki farklı tipi bulunur. Yüzeysel tip disparonide birleşme tam olarak gerçekleşmeden, erkek cinsel organının vajinaya penetrasyonu esnasında ağrı başlar. Derin disparonide cinsel birleşmenin ileri aşamalarında, erkeğin cinsel organının rahim arkasına dokunduğu yerde ağrı oluşur. Ağrılı cinsel ilişkinin farklı tiplerinin bulunması ve bu sorunun kişi özelinde şiddetinin değişebilmesi kişi özelinde tedavi yaklaşımlarına ihtiyaç duyulmasına yol açar.

Ağrılı Cinsel İlişki Tedavisi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Ağrılı cinsel ilişki tedavisi;

– Cinsel ilişki sırasında vajina girişinde ya da kasık bölgesinde batma, acı, ağrı ya da sancı görülmesi durumunda uygulanabilir. Uygulanacak olan tedavi disparoninin altında yatan nedene, disparoni tipi ve derecesine göre belirlenir.

Ağrılı Cinsel İlişki Nasıl Tedavi Edilir?

Ağrılı cinsel ilişkide cinsel terapi, ağrı oluşum nedenine bağlı olarak medikal uygulamalar, ilaç tedavisi veya cerrahi yöntemler uygulanabilir. Uygulanacak olan tedavi hastanın detaylı muayenesinden sonra belirlenir. Hastada ağrı oluşumuna sebep olan tümör ya da kist oluşumu, vajinal kuruluk olup olmadığı, vajinada ya da rahimde herhangi bir problem olup olmadığı kontrol edilir. Bu kontrol esnasında sorun tespit edildiğinde ilaç ya da cerrahi yöntemler ile disparoni tedavi edilebilir. Eğer disparoninin nedeni enfeksiyon ise ilaçla basit bir enfeksiyon tedavisinin uygulanması ile sorun ortadan kaldırılabilir. Myom ya da yumurtalık kistinin ağrılı cinsel ilişkiye neden olduğu durumlarda cerrahi tedaviye ihtiyaç duyulabilir.

Herhangi bir sorun tespit edilmediğinde nedenin psikolojik olması ihtimali gündeme gelir, hasta psikiyatriye ve cinsel terapi uzmanına yönlendirilir.